sobota, 15 września 2012

Niedziela - Pismo Święte

Drogie Siostry i Bracia w Internecie, jako, że w dniu jutrzejszym mamy niedzielę, postanowiłem zajrzeć wieczorową porą do Pisma Świętego. Z wielu Was może to śmieszyć, bawić, ale czasami zaglądam do ksiąg ksiąg. Robię to zwłaszcza w okolicach dnia pańskiego. 




W czasach, gdy byłem młodszy próbowałem czytać Pismo, od początku począwszy. Jednak po jakimś czasie zrezygnowałem. Wówczas rozpocząłem lekturę odpowiednich fragmentów. 

Dzisiaj udało mi się otworzyć na Ewangelii wg. św. Mateusza.  .[Mt 15, 1 - 15,7].


Nie chcę narzucać tutaj jakieś interpretacji wybranego cytatu, chcę tylko zwrócić uwagę na fakt, że Pismo Święte jest pewnym kanonem kulturowym. Część powiedzeń, przypowieści są ważne dla poznania europejskiej kultury. Autor w tym miejscu namawia do lektury Biblii, bez względu na indywidualne podejście do zagadnień eschatologicznych. Po prostu uważa, iż czasami znajomość pewnych fragmentów jest przydatna w życiu każdego wykształconego człowieka.

Z życzeniami udanej niedzieli autor. Pro dei gratia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz